Jumanji - 22 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 22 April 2012 kl. 19:40 i Ridpass - Jumanji
Kan börja med att sägat att Jumanji var snäll att ta in idag, behövde bara gå rakt fram till honom och ta på honom grimman. Jag blev faktiskt ganska förvånad, hade räknat med att få jaga ponny i en lerig hage nämligen.

Idag tog vi första riktiga passet efter vaccineringen, han har endast blivit skrittat och vilat sedan dess. Vi tog det därför ganska lugnt, jobbade på hans villkor. La honom medvetet i en låg form med nästan lite framför lodplan där han gärna arbetar. Syftet var att få honom att släppa massor utav spänningar och det lyckades jag väldigt bra med, han frustade som en tok!

Det sista jag gjorde var att galoppera i lättsits, bara låta honom rulla på framåt. Han tyckte det var väldigt skönt tror jag, fina, runda språng i en låg form. Jag är verkligen jättenöjd med honom, kändes verkligen fin trots att han inte arbetat speciellt mycket den senaste veckan.


Strax efter han kommit till oss.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback