Jumanji - 11 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 11 April 2012 kl. 22:19 i Ridpass - Jumanji
Jumanji fick vara först ut på dagens träning. Han var ganska stel och småspänd i början, bet sig tag ganska mycket i högersidan. Fick jobba mycket med att lossa honom och få honom att ta tag lika mycket i båda tyglarna. Fick börja med att bara skritta på en volt och hålla honom eftergiven, lägga in lite halter och sådär. Övergick sedan till lite galopparbete innan vi började ordentligt i traven. Fick flytta lite skänkelvikningar på både rakt spår och på volt.

Fick även jobba lite med att minska volten och verkligen få med bogarna samt få kontakt med den där vänstertygeln. Avslutningsvis blev det lite galoppjobb. I högervarvet fick jag till en väldigt bra känsla tillslut efter lite kamp med att ställa honom utåt och sedan rakställa.

Jumanji blev väldigt trött och svettig kan jag säga. Jag är nöjd med honom i alla fall, när han släpper efter är han verkligen trevlig att rida! Underbar att sitta på dessutom, älskar att det bara är att gunga med lite lätt. ;)


Förra träningen för Göran.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback