Goliat - 17 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 17 April 2012 kl. 21:05 i Ridpass - Andra hästar
Fick rida Goliat på dagens dressyrlektion, galopparbete stod på schemat. Han är inte min favoritponny, men det var ganska bra att rida honom idag då han är så mycket enklare att jobba i galoppen! Fick börja passet med att flytta skänkelvikning på hörnlinjen i skritt. Det gick ganska bra, speciellt när jag fick tänka lite "ställa utåt". Traven i början kändes inte som någon höjdare precis, men galopparbetet blev mycket bättre.

Fick galoppera på volterna, för att sedan minska volten. Han är verkligen så mycket enklare att jobba i galoppen, även om högergaloppen kändes sådär till en början. Vi red sedan lite förvänd galopp, jag fick rida det precis som i LA:1. Var lite småklurigt då jag gärna ställde till det för mig genom att rida för mycket. Är ju van att rida Miro och "Miro-ridningen" fungerar inte rikttigt på Goliat. Fick dock till någon bra och den sista, där jag verkligen stängde av allt och fokuserade lite blev väldigt bra. I den fortsatte jag även igenom kortsidan, utan problem.

Fick ingen superkänsla i traven, men när vi travade av började han komma loss bra i alla fall. För att få till känslan i traven hade det nog behövts lite arbete i nedsittning. Jag är i alla fall nöjd med passet!



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback