Frisörsalong

Publicerat av Jennie Börs den 08 April 2012 kl. 20:14 i Vardag
Ponnyerna har vilodag idag, därför passade jag på att trimma deras manar. Extremt överpedant som vanligt och står tillslut och klipper den strå för strå, det är tur att Johanna finns till hands för att stoppa mig. Miro stod som vanligt snällt och bara njöt av livet, Jumanji var snäll så länge jag klippte. När jag tog urtunningsaxen för att jämna till tjockleken blev han lite upprörd, när han fick mat blev han lite gladare i alla fall.

Jag tycker att ponnymanar ska få förbli ponnymanar. Ponnyernas manar får därför förbli i sin vanliga tjocklek, det enda jag brukar göra är att jämna till den ytterst lite. Längden på manen brukar bli runt en och en halv handsbredd, det är lite lagomt tycker jag. 



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback