Markarbete på Grey

Publicerat av Jennie Börs den 06 September 2011 kl. 21:02 i Vardag
Idag på lektionen hade vi markarbete, jag fick rida Grey. Först var han väldigt seg och stel, det var shettissteg och det gick inte speciellt fort framåt. Galoppen var däremot bättre, han galopperade på med runda språng och uppåt. Han vill gärna krypa ihop i nacken så därför jobbade jag med att få fram nosen och ut med halsen, red mycket korta och länga traven tex och samlade ihop honom ganska mycket. Ställde även aningen utåt till och från för att han skulle ta tag i yttersidan.

Det blev bättre och bättre, traven kom igång och då kom även en ärlig eftergift mer och mer. Vi red över bommar på böjt spår och han var lätt att reglera. Sedan travade vi öven en cavaletti, fattade galopp och hoppade en låg trestutts på volt, trav och nedsittning övet en bomserie, detta i vänstervarv. I höger varv gjorde vi samma sak, men red travbommarna först och cavalettin sist. Han blev lite stark när det kom bommar, men annars gick det bra.

Jag är nöjd med honom, han kom verkligen igång bra. De korta stegen blev runda och fina, han är verkligen rolig att rida när han kommer igång! Hade gärna kunnat ridit lite till, hehe.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback