Fläckig ponny

Publicerat av Jennie Börs den 13 September 2011 kl. 21:11 i Vardag
Idag hade vi hoppning på lektionen, jag som inte hoppat mer än den typ 30cm höga stuttsen förra veckan under hela sommaren, hehe .. Jag fick i alla fall rida Harley och då blev jag glad! Han kändes väldigt positiv idag, och hans fyra delar hängde ihop ganska bra redan från början. Var en sån där dag jag gärna ridit ett dressyrpass på honom.

Vi travade och galopperade lite granna i båda varven, jag red lite tempoväxlingar och sådär för att han skulle lyssna. Sedan fick vi hoppa fram lite och sist en bana. Det gick bra, han är trygg och cool. Jag behöver bara gasa, styra och hänga med. :) Kunde rida ihop honom ganska bra och reglera tempot. Vi hoppade inte så högt, jag tyckte det räckte med låga hinder. Men jag är nöjd och det var faktiskt roligt att hoppa!

Hade även usmöte idag, mitt första för den här terminen (missade det första då jag tränade för Göran). Inte så jätteintressant, men men ..


Jag och Harley på KM :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback