En nyfriserad och en nybadad

Publicerat av Jennie Börs den 16 September 2011 kl. 22:15 i Vardag
Miros man fick sig en liten omgång med saxen idag, det blev kanske inte supersnyggt men manen blev i alla fall kortare och det var det som var huvudsaken. Nu är det ungefär 1,5 handbred lång, det är lagomt på honom. Blir den kortare blir det bara fult eftersom den är lite halvtjock, men jag vill inte rycka ur den heller. Hoppas vi får till fina knoppar imorgon i alla fall, nu kan jag inte skylla på längden. ;)

Evita fick sig ett välbehövligt bad (av Johanna och Alex). Hon är inte badad sedan i våras, så hon var ganska skitig. Vi har i alla fall kommit på ett knep att få henne att stanna kvar i spolspiltan utan att springa över en. Idag körde vi lite Tobbe Larsson-metod när Johanna vände henne, jag och Alex började på en gång stå och peta på halsen/bogen på varsin sida med varsitt spö. Evita blev helchockad och vi kunde spänna fast henne, vi får hoppas att det fungerar i fortsättningen också. Imorgon ska hon i alla fall bli av med lite päls. :)

Kommentarer
Kommentar av: amanda

Snygg blogg!

Skulle uppskatta om DU oxå kommenterade min blogg.

www.sweetfield.blogg.se

Tack!

2011-09-17 @ 20:08:05
Blogg: http://sweetfield.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback