Dag 9 - En perfekt dag i stallet

Publicerat av Jennie Börs den 09 September 2011 kl. 21:08 i Allt & inget
En dag där solen lyser och det är perfekt fotoväder, kameran är med helt spontant bara sådär. Man får klockrena och fina bilder på ponnyerna/andra hästar. Helst ska det även vara dagen före tävling, för jag älskar de dagarna. Först rida lite lätt i alla gångarter och bara känna av och snabbchecka, och allt sitter perfekt.

Sedan till tävlingsfixet, bada ponnyn och tvätta bakbenen lite extra så de verkligen är skinande vita. Gå in i boxen och börja fläta och stå och mysa med honom. Den stunden älskar jag verkligen! När knopparna är färdiga står man och pussar lite extra på ponnyn och kliar bakom örat.

Någon gång under dagen ska även allting smörjas och bli fint. Saker ska packas och fixas. Det är en perfekt dag, jag gillar fint väder, jag gillar att fota, jag gillar att rida en fin ponny, jag gillar tävlingsförberedelser! :)


Bara för bilden var lite småsöt ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback