Dag 8 - Pinsammaste situationen med hästar

Publicerat av Jennie Börs den 08 September 2011 kl. 17:46 i Allt & inget
Jag kan inte komma på någon såndär super pinsam situation, där man helst bara vill sjunka genom jorden och försvinna. Däremot har det väl varit några små pinsamma situationer, som när Miro slet sig på hemmatävlingarna när vi skulle gå bort till stallet. Nejnej, det var ju inte alls Miro som sprang i gången mellan hagarna och tävlingsbanan. (a)

Eller i Leksand när han först kastade av mig i collectingring innan LBn. Hade knappt ridit fram någonting, endast travat liite på parkeringen (ja, det var en av framridningsbanorna) så då galopperade jag där, Miro på helspän + ett vattenpöl som tog upp 1/3 av den lilla collectingringen. Det blåste även någon så inne bomben, dressyrstaketet blåste omkull och Miro var inte sen på att kasta sig. Det var jag inte beredd på! Sedan när vi skulle lasta och åka hem, vad händer då? Jo, halvvägs in i transporten kastar han sig bakåt och sliter sig, sedan travar han glatt runt på parkeringen bland publiken med grimskaftet på släp. Han hade aldrig gjort så innan och heller inte efter det, det var bara en tillfällighet.

Miro och jag, LB:1 i Leksand. Måste ju bara säga att det gick ganska bra, trots omständigheterna ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback