Dag 30 - Mitt drömstall

Publicerat av Jennie Börs den 30 September 2011 kl. 21:57 i Allt & inget
Mitt drömstall ska vara i en stenbyggnad, ni vet en såndär som verkligen är byggd av sten? Stallet ska inte vara för stort, max sex stycken boxplatser. Rymliga boxar och sen ska hästarna kunna titta ut över kanten på boxdörrarna. Stallgången ska vara rymlig (och alltid välsopad, haha!) och det ska finnas en spolspilta. Det ska inte vara ett kallstall!

Sadelkammaren ska vara stor och rymlig, med sadelhängare och tränshängare prydligt uppsatta. Det ska finnas gott om plats för förvaring så att allting verkligen får plats. I ena hörnet ska det finnas en smörjhörna där det ska finnas ett bord med stolar, upphängningsmöjlighet och ett handfat. Jag lovar, skulle jag ha det skulle jag smörja av efter varje ridpass.

Omgivningen ska ha bra ridvägar med varierande underlag. En paddock ska finnas i anslutning till stallet. Det ska finnas stora och rymliga hagar, men fin miljö. Det gör absolut ingenting om allting ligger i närheten av en sjö, tänk så mysigt det skulle vara!

Hehe, jag kan nog fortsötta drömma om det här i flera år till ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback