Dag 3 - Min första häst

Publicerat av Jennie Börs den 03 September 2011 kl. 12:38 i Allt & inget
Min första häst känner ni nog alla ganska väl, för det är nämligen Miro. Vägen att hitta den rätta ponnyn var ganska lång, jag vet inte hur många mil vi körde och hur många timmar det blev i bil innan han slutligen stod i stallet. Vi hann med att prova hela tio olika ponnyer, varav vissa var mer intressanta än andra. Miro var nummer nio och för mig var det verkligen kärlek vid första ögonkastet!
Miro och jag har verkligen vuxit ihop och tillsammans med honom har jag som ryttare utvecklads enormt. Han kanske inte var den rätta egentligen, eller den feta ponnyn utan kondition var det. Bakom allt fett var det en liten anannan individ. Men det spelar ingen roll, för jag ångrar inte en sekund att det är Miro som står där uppe i stallet. Vi har kämpat, och vi kämpar - tillsammans ska vi nå våra mål. Vi har utvecklats tillsammans, han har utvecklat mig och vi utveckalas mer och mer tillsammans. Han är en perfekt läromästare inom dressyren för mig, hann kommer lära mig mycket som jag kommer ha användning för i framtiden.
Hihi, första ridpasset på hemmaplan, dvs andra gången jag red honom. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback