Dag 20 - Veterinär, hovslagare, massör osv..

Publicerat av Jennie Börs den 20 September 2011 kl. 21:08 i Allt & inget
Vetrinär är inget som vi behövt kalla på akut någongång (peppar, peppar ta i trä!!), vilket känns väldigt skönt. Den kontakten som vi haft med vetrinären är endast i samband med vaccinationer (+ vetrinärbesiktningen då). Vi har öven en liten fördel att vi bor granne med en vetrinär, han bor på andra sidan gatan och har hästar på våran tomt. Så han finns ganska nära till hands eftersom även stallet ligger nära där jag bor. :)

Ny skor får hästarna regelbundet och det är väldigt enkelt och smidigt, oftast blir de skodda under tiden som jag är i skolan.

Miro har fått massage en gång, det är nog bland det bästa hjälpmedel vi tagit hjälp av! I ett helt år kämpade vi med att få in högerbak under magen och jobba lika mycket med båda sidorna. Allt fokus låg på det där högra bakbenet när man red, och höll man inte efter det så blev han jättestel i det. Flera gånger har han känts halt fast han inte varit det bara för det där bakbenet! Men massören laserbehandlade, masserade och stretchade ut det där och han blev som en ny häst!

Nu är det sällan man känner av bakbenet. Han har blivit mycket jämnare och jag stretchar honom regelbundet för att han inte ska stelna till igen. Efter det blev löst har han även blivit starkare i sin högersida och han börjar bli mer jämt musklad. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback