Dag 17 - Mina tränare

Publicerat av Jennie Börs den 17 September 2011 kl. 21:40 i Allt & inget
Jag är inte den som provar en massa nya tränare hela tiden eller tränar för flera stycken, jag håller mig till det gamla vanliga. Men jag tycker att det fungerar bra det också, även om jag provat lite nytt i alla fall. Man kannog inte påstå att jag tränat/ridit för så många, utan jag har ridit för de som finns /funnits på klubben + några enstaka till bara.

Jag och Miro har tränat mycket för Pernilla, och det trivs jag jättebra med! Längtar tills vi kan komma igång och träna regelbundet igen, för det gör jättemycket för min ridning och vårat samspel. Hon har gett mig många små knep som gjort att allt blivit 100 gånger bättre, småsmå detaljer som jag inte ens tänkt på. Dessutom har jag tränat för henne sedan jag började träna med lektionsponny, så hon vet vilka brister och fördelar jag har.

Sedan rider jag lektion för Susanne en gång i veckan, så det är henne jag rider oftast på. Ibörjan red jag nästan alltid Miro på dressyrlektionerna, men sedan kom Evita och då red jag på henne istället. Vi har även bestämt att Miro inte ska gå med på lektioner av vissa anledningar. Nu rider jag mest ridskolehästar, vilket är mycket lärorikt! Susanne är den som hjälpt mig mycket med min hopprädsla!

När jag red ridskoleponny på träningar tränade jag mycket för Cissi, dock har det inte blivit så mycket sedan jag skaffade egen ponny. Istället för att träna helgträningar har jag tränat för Pernilla i Hedenslund, det är nog den största anledningen.

För Göran har jag tränat två gånger, en gång på Zanzibar och en gång på Miro. Både gångerna har varit lärorika då jag fått sett saker ur ett annat perspektiv. Jag hoppas att jag och Miro får möjlighet att träna för honom mer!

När vi var ner till Vetlanda i somras tränade jag en gång för Caroline (som hade Miro innan), det var mycket mycket lärorikt! Eftersom hon ridit Miro själv så vet hon ju precis hur han är och fungerar. Den träningen gav mig ganska mycket såhär i efterhand kan jag säga, fick några små knep som jag använt som gjort en del saker mycket bättre!


Träning för Cissi förra hösten.

Träning för Pernilla i våras.

Kommentarer
Kommentar av: Caroline

Det är alltid min eftersträvan att en träning ska ge betydligt mycket mer än just för stunden. Den ska ge ryttaren ett redskap att jobba med hemma och förmedla massa "aha-effekter".

Happy to please you...

Håller tummarna för att du får lön för mödan idag...

2011-09-18 @ 10:25:57
Blogg: http://hastgarden.blogspot.com
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback