Dag 13 - Om jag skulle vara tvungen att byta häst med någon skulle jag välja

Publicerat av Jennie Börs den 13 September 2011 kl. 21:30 i Allt & inget
Om jag nu skulle behöva byta till en annan häst så vet jag precis vilken jag vill ha: Shanti. En ponny som vi provred innan Miro, det var kärlek vid första ögonkastet. Hon tog verkligen hela familjens hjärta! Eftersom hennes mamma var halvblod var det lite storhästkänsla över henne och hon var otroligt fin att rida, mjuk och känslig. Det första jag sa till pappa när jag suttit av var: "Den där ponnyn vill jag ha!"

Johanna kände samma sak och som sagt stal hon verkligen våra hjärtan. Även Pernilla tyckte hon såg mycket trevlig ut, så vi bestämde oss helt enkelt på att slå till! Dock fanns det ett litet problem: hennes storlek. Hon var sju år då och 147,4cm och hade växt en del mellan 4 årsåldern och 6 års åldern. Vi ville därför kontrollmäta henne så ägaren gjorde det (dock inte på klinik) men hon var för stor.

Vi hade två val, släppa henne eller vänta tills hon blivit slutmätt. Det blev att fortsätta leta ponny och vi hittade Miro istället, men Shanti kommer alltid finnas i bakhuvudet. Som jag förstått det så går Shanti idag på ridskola, ägaren var ridlärare så hon bor på den ridskolan.


Fina Shanti ..

Kommentarer
Kommentar av: Sussie

Jo, fina Shanti finns kvar i våra tankar!!!!

2011-09-13 @ 22:24:10
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback