Miro - 30 oktober 2011

Publicerat av Jennie Börs den 30 Oktober 2011 kl. 18:13 i Ridpass - Miro
Idag har Miro löshoppat! Vi hade löshoppning på teorin (extra som vi missade förra terminen) och jag frågade för länge sedan om Miro fick vara med, och så blev det. :)

Det första han fick syn på när vi var påväg in i ridhuset var de läskiga avspärrningsbanden som de höll på att spänna upp, de är minst ponnyätande. Så vi ställde oss en bit utanför och tittade på dem och gick in när de fått upp allting. Fick leda runt honom några varv i skritt och sedan släppte vi honom i "ringen" så fick han trava och galoppera runt lite över bommar. Sedan la vi upp det succesivt och ju längre in vi kom desto mer kunde Miro slappna av. Först var han jättespänd och vände och sprang åt fel håll och sådär, men tillslut kom han på att det var ju faktiskt superskoj! Och sista hindren låg väl på runt 110cm.

Det var verkligen intressant att se! Jag tycker att han har så härliga gångarter, speciellt traven, när han får trava fritt. I galoppen körde han järnet till och från, han är så söt så. :) Hoppningen var bra den också och Miro tyckte det var superskoj!

Det finns film, men jag måste sitta vid andra datan och redigera och klistra ihop då jag inte har något program som kan läsa filmkamerans filformat i min egna. Men håll utkik! :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback