Miro - 25 oktober 2011

Publicerat av Jennie Börs den 25 Oktober 2011 kl. 21:50 i Ridpass - Miro
Idag tränade vi, som jag nämnde igår, för Göran. Jag är nöjd med min kille, det här är nog bästa Göranträningen hittills. Dock tog det en stund innan vi kunde komma igång på riktigt då jag red med en unghäst som var lite trotsig, men Miro skötte sig super! Bra för honom att träna på att vara i ridhuset samtidigt som en annan häst krånglar, jag blir dock lite för uppmärksam men så kan det vara.

Idag tränade vi på att flytta för skänkeln på volt, vilket jag tycker är jättesvårt. I galoppen jobbade vi en del med förvänd och det gick väldigt bra tycker jag. Red in i trav på en liten båge på långsidan och ställde om, fattade förvänd galopp och galopperade långsidan och saktade av innan hörnet. Red även någon halvt igenom som i LA:1. Idag var han mycket bättre fram än sist, fick verkligen suget i bettet idag och sådär. Göran tyckte det var stor skillnad sedan sist, så det var roligt. Nu ska vi träna lite förvänd galopp och sådär till nästa gång!



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback