Ludvika Ridklubb: 1 oktober 2011

Publicerat av Jennie Börs den 01 Oktober 2011 kl. 20:48 i Tävling
Miro har varit jättesnäll och glad åt sin transportkompis Goliat! När han skulle gå in i transporten när Goliat var och red tittade han föundrat på mig när vi stängde luckan efter honom: "Men hallå, ni har ju glömt någon!". Lugn och stabil har han varit också, finner sig in i situationen och går snällt när man leder runt honom.

LC:2
Framridning: Han var väldigt framåt och positiv. I galoppen var han nästan lite för laddad, men å andra sidan betyder det bara att man har något att plocka av. Han var töntig längs ena långsidan, små kastade sig en gång bla. Upptäckte dock senare under dagen att det tickade från elstaketet till en hage där så det var antagligen anledningen. Sen rätt som det var skulle jag till collektingring.

På banan: När jag väl kom in på banan visade det sig att de glömt att det var paus, så jag fick rida runt där inne på banan länge. Vet faktiskt inte om det var positivt eller inte, Miro blev inte så jättemycket mer avslappnad av det. Han var lite småspänd och tappade bjudningen, annars var det helt okej bortsätt från att jag klantade första halten och båda galoppfattningarna. Snett igenom i galopp tolkade Miro som ökning, även om jag inte bad om det, haha. Annars var det väl helt okej. Det slutade i alla fall på 58,57% och fina lovord från dommaren!

Det räckte dessutom till en andra placering, ni kan säkert gissa vem som tyckte han var finast i världen? ;)

LB:1
Framridning: Han kändes jättefin! Något vinglig till och från kanske, men annars jättebra. Så inget mer med det.

På banan: Lite spänt som vanligt och sådär, jag klantade till det flera gånger. Han var inte ärligt framme för skänkeln och sådär, traven var väl helt okej och i galoppen klantade jag det i båda fattningarna. I andra fattade han fel galopp och sådär. Riktigt arg på mig själv! Det slutade på 52,75%, även här med fina lovord!

DIV II omg. 2
De andra i laget gjorde väldigt bra ritter vilket resulterade en andra placering! En glad Miro fick än en gång visa att han var snyggast (och bäst också, om hans egna ord får gå fram). Var lite halvtrångt med åtta hästar samtidigt uppställda på en kortsida, men det fungerade. Och jag skulle inte alls ha något emot om Miro kunde ha samma galopp på banan som på ärevarvet, hehe. ;)


Att fånga fyra hästar på bild samtidigt där alla skulle se någorlunda bra ut var svårt, här prickades i alla fall 3/4 ..

Andra bilder kommer, när jag redigerat dem. Blev en hel del bilder från dagen!

Kommentarer
Kommentar av: Barbro

Grattis till första placeringen (tror jag =))!

Kul också att ni fick revansch för den missade placeringen(med en poäng)på hemmatävlingarna!

2011-10-03 @ 08:11:27
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback