Evita - 18 oktober 2011

Publicerat av Jennie Börs den 18 Oktober 2011 kl. 22:02 i Ridpass - Evita
Idag red jag Evita på min lektion! Vi hade galopparbete med bommar, som alla låg platt på marken. Travade först fram med en konstig serpentin med bommar åt båda varven, galopperade sedan fram med en bom på ena långsidan. Efter det var det dax för övningen, vilken var att vända in och rida klockan på ena långsidan och på andra långsidan galoppera över en bom i början av långsidan och en i slutet.

Vi gjorde övningen två gånger åt båda varven. I volten gick det bra när vi kom igång ordentligt, dvs att jag bara styrde och inte bromsade för mycket (hon var väldigt pigg och glad, och jag bromsade lite väl mycket först) men på långsidan var hon väldigt fin! Slappnade av och höll rytmen, duktig tjej!

När vi travade av började hon komma framåt och neråt, fina tjejen. Hon var verkligen taggad idag, men det är bara skoj! När jag kortade tyglarna och skulle fatta galopp drog hon iväg eller blev sur och gick på sidan och tänkte ställa sig och "hoppa framåt" dock gjorde hon det aldrig, någongång galopperade hon även på stället, hon är ju bara för söt den där lilla damen. :)♥





Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback