En vanlig vardag

Publicerat av Jennie Börs den 25 Oktober 2011 kl. 08:21 i Vardag
Tänkte skriva ett inlägg om hur en vanlig vardag ser ut för mig!

Det börjar med att klockan ringer 06.15, men jag brukar ligga och sznoosa fram till 06.30. Då klär jag på mig, fixar håret och sminkar mig innan det är dax för frukost. Efter frukost brukar jag typ borsta tänderna och vänta på att klockan ska bli 07.10 för då är det dax att gå till bussen som går från Torget vid 07.32.

Brukar vara i skolan till strax innan 08.00 och då är det trettio minuter kvar tills vi börjar, så morgonen brukar ägnas åt att läsa bloggar och eventuellt blogga som idag. Dock verkar det som de spärrat alla .se bloggar, fram till igår har man kunnat läst dem men nu kommer jag inte in där, gillas inte!

Skolan börjar 09.30 och å är det skoldag som gäller fram till 15.30 alla dagar utom fredagar, då vi slutar 14.30. Jag brukar åka hem med första buss/tåg som går, det beror lite på vad jag hinner med för något. När jag kommer till Säter brukar jag oftast gå hem, är hemma mellan 16.10 och 16.30 måndag till torsdag och på fredagar vid ungefär 15.00. När jag kommer hem brukar jag oftast börja med att äta någonting och sedan brukar det variera mellan att gå till stallet eller att typ sätta sig och titta en stund vid datan.

I stallet gör jag det vanliga, mockar och rider. Sedan träffar man i princip altid någon att prata med. Det brukar väl bli uppåt en tre timmar i stallet varje dag och oftast är jag hemma mellan 19.00 och 20.00, det beror lite på när jag gick till stallet.

Oftast äter jag kvällsmat när jag kommer hem, det är sällan jag hinner det innan stallet och sedan är det duschen som gäller. Oftast hinner jag sitta någon timme vid datan och uppdatera lite på bloggen samt läsa andras bloggar. Någon gång efter 22.00 brukar det bli God natt för min del. :)



Kommentarer
Kommentar av: Maria

Har du inga läxor att göra? Jag hade verkligen inte hunnit med ditt schema, hihi :)

2011-10-25 @ 11:44:56
Blogg: http://varmdoryttarna.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback