En vanlig tisdag

Publicerat av Jennie Börs den 11 Oktober 2011 kl. 20:47 i Vardag
Som alla andra tisdagar har jag haft lektion idag, Grey var ponnyn jag fick rida på dagens hopplektion. Är man van att rida Miro är han verkligen en motsats, med sin stela kropp och shettissteg. Men det har gått bra att rida, började med att trava fram och sedan galopperade vi på volterna i båda varven och skuttade över en upphöjd bom.

Sedan fick vi på långsidan hoppa hinder i följd, tre stycken hinder med tre galoppsprång emellan. Det var lite trångt, så man fick hålla ihop en del och det speciellt när mitten hindret höjdes upp lite. Men vi fick ganska bra flyt där emellan i alla fall. :) Vi hoppade det några gånger åt båda håll. Sedan fick vi hoppa en liten bana, det var långsida och sedan en diagonal där man skulle hoppa över en kort bom som låg på block, sedan långsidan åt andra hållet och avsluta med en till diagonal med en kort bom på block. Förutom att Grey blev stark som sjutton så gick det bra! Andra långsidan tog han helt över och bara drog på, tur att han är snäll i alla fall. Tog om det direkt efter och då gick det lite mer i rätt tempo i alla fall.


Alex och Grey på KM förra sommaren

Direkt efter ridningen var det dax för usmöte. Vi kom väl fram till lite saker i alla fall och fika på det. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback