Åsebo Ridsällskap: 22 oktober 2011

Publicerat av Jennie Börs den 23 Oktober 2011 kl. 20:44 i Tävling
framridning: Jag började med att skritta fram i typ 10 min. (Började rida fram ganska tidnigt eftersom Evita inte kunde stå still i transporten) Sedan travade vi fram i ett ganska lungt tempo. Jag red lite volter och några ökningar för att jag skulle käna om hon lyssnade frammåt. Efter jag travat en stund galopperade jag, då blev det att använda hela fyrkanten....
Det var egentligen ganska bra men hon av varit väldigt pigg under veckan så det känndes lite komstigt. Efter jag galoperat i båda varven skritade vi en stund igen. Men när vi började trava igen var hon mer energifylld. Jag red små volter och så innan jag galloperade igen och nu ville jag vända lite mer så jag red små volter i galopp innan vi fick gå in på framhoppningen....
Framhoppning: Hela framhoppningen var klockren. Hon hoppade perfekt fastän vägarna mot hindren blev lite korta och så. När jag var nöjd var det bara 2 ekipage* (ändra stvning jennoie) kvar tills jagskulle gå in i ridhuset.
På banan: Det var hela tiden två inne på banan vilket Evita tyckte var tråkigt. Hon ville galoppera och börja på en gång. Men när det vart vår tur blev hon glad. Vi hoppad hela banan felfrit, doch blev hon lite lång ochvi kom inte perfekt på alla hinder. I omhoppningen gick allt också bra fast jag gjorde direkt inga omhoppningssvänger eller gasade på utan red ungifär som vanligt....
Vi rev sista hindret och det var för att vi kom lite snett och han var för "lång". Jag skulle ha hållt ihop henne lite mer.
Jag är jättenöj i vilket fall och nu taggar vi inför nästa helg då vi hoppar i Rättvik
Det är Johanna som har skrivit det här inlägget som handlar om gårdagens tävling. :) Bilderna är fotade av pappa!


LC (80cm)
Framridning: Jag började med att skritta fram i typ 10 min. (Började rida fram ganska tidnigt eftersom Evita inte kunde stå still i transporten) Sedan travade vi fram i ett ganska lungt tempo. Jag red lite volter och några ökningar för att jag skulle käna om hon lyssnade framåt. Efter jag travat en stund galopperade jag, då blev det att använda hela fyrkanten. Hon var ganska tillbaka och det kändes lite konstigt eftersom hon varit väldigt pigg hela veckan. Efter jag galoperat i båda varven skrittade vi en stund igen. Men när vi började trava igen var hon mer energifylld. Jag red små volter och så innan jag galloperade igen och nu ville jag vända lite mer så jag red små volter i galopp innan vi fick gå in på framhoppningen.

Framhoppning:
Hela framhoppningen var klockren. Hon hoppade perfekt fastän vägarna mot hindren blev lite korta och så. När jag var nöjd var det bara 2 ekipage kvar tills jag skulle gå in i ridhuset.

På banan: Det var hela tiden två inne på banan vilket Evita tyckte var tråkigt. Hon ville galoppera och börja på en gång. Men när det vart vår tur blev hon glad. Vi hoppad hela banan felfrit, doch blev hon lite lång och vi kom inte perfekt på alla hinder. I omhoppningen gick allt också bra fast jag gjorde inte direkt några omhoppningssvänger eller gasade på utan red ungifär som vanligt. Vi rev sista hindret och det var för att vi kom lite snett och han var för "lång". Jag skulle ha hållt ihop henne lite mer.

Jag är jättenöj i vilket fall och nu taggar vi inför nästa helg då vi hoppar i Rättvik. :)



Kommentarer
Kommentar av: Emelie

Är det din häst? Jättefin polle :)

2011-10-23 @ 20:57:03
Blogg: http://ourweekday.blogg.se/
Kommentar av: fanny

SV: oki! roligt :)

2011-10-23 @ 21:09:38
Blogg: http://ourweekday.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback