Svartis - 15 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 15 November 2011 kl. 21:34 i Ridpass - Andra hästar
Idag fick jag hoppa Svartis, tror inte jag hoppat honom sedan årsskiftet 08/09! Det gick bra i alla fall, dock ett helt annat rörelsemönster mot Miro och Evita. I uppvärmningen fick vi rida lätt utan stigbyglar ett halvt varv i ridhuset, över bommar dessutom men det gick faktiskt bra. :)

Började med att travhoppa ett kryss och när vi hoppat det två gånger byggde vi ihop det med en liten bana. Det blev då travkryss mitt på ena långsidan, diagonal och över en trestutts och avsluta med två bommar upplagda på block på nästa långsida, bommarna låg vid vändningspunkterna. Vi red banan tre gånger och det blev bara bättre och bättre, även om första rundan var helt okej.

Var lite smånervös innan eftersom Svartis inte är hästen som man bara behöver tuta och köra på, han behöver sin ram och ryttarens stöd. Men det var inga problem alls! Vi avslutade med att endast travhoppa krysset, bommarna låg väl på runt metern på båda sidorna och då tyckte Svartis att det blev lite småhögt på mitten, så då sköt han på ordentligt och drog iväg lite sött efter hindret. Gammelmannen!


Jag och Svartis, Julklappshoppning -08 :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback