Persedelvård

Publicerat av Jennie Börs den 14 November 2011 kl. 19:36 i Frågor och Svar
Fin och gammaldax rubrik, hehe ..

Ska jag vara ärlig borde jag (vi) smörja utrustningen betydligt oftare än vad vi gör, hehe. Miros dressyrutrustning (träns, sadel och sadelgjord) smörjer jag alltid innan tävling, så det är nog den som blir bäst omhändertagen. Övrig utrustning blir smord när det finns tid eller när det är skitigt och behövs. Ska dock påpeka, att om det fanns plats för en permanent smörjhörna i sadelkammaren skulle jag smörja mycket oftare. Tyvärr finns det dåligt med möjligheter för det.

När jag smörjer använder jag mig av Stübben glycerintvål och Lincoln läderfett. Glycerintvålen är jag nöjd med och fettet duger, har dock inte hittat något som jag verkligen gillar ännu. Har även köpt en flaska med Ekol olja, superbra att använda om man vill ha mjukt och smidigt läder. Om jag använder Ekol olja på lädret använder jag det istället för läderfett.


Kommentarer
Kommentar av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

Butet läderfett är helt super! :D

2011-11-16 @ 11:38:14
Blogg: http://linnforsstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback