Miro - 7 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 07 November 2011 kl. 21:24 i Ridpass - Miro
Dressyrträning i Hedenslund, Miro var riktigt taggad eftersom han vilat två dagar i och med att vi varit borta!

Han kändes i alla fall fin idag, väldigt nöjd med honom. Red på volter innanför spåret och normalstora volter, lite skänkelvikningar och öppnor. Miro lyssnade väldigt bra, var lite småtjaffsig i högervarvet bara där han smet undan med bogen men annars var det bra. Red förvändgalopp, vilket Miro tyckte var ganska jobbigt i och med att vi red på fyrkanten. På slutet kunde jag verkligen rida ihop honom och han lyssnade på väldigt små och fina hjälper, lite mer energi i det där (vilket kommer komma med tiden!) så blir det superbra!

Min läxa förra gången var att träna på mina händer eftersom jag gärna ger honom handen istället för att vara stabil, Pernilla tyckte det hade blivit jättebra! Nu är läxan att träna på följsamheten i galoppen, vilket verkligen är min svagaste sida. Blir gärna lite "stuttsig" istället för att bara gunga med. Men jag har å andra sidan väldigt lätt för att vara följsam i traven istället.

Riktigt bra träning, märks verkligen att vi kommer framåt! Måste nog dock dra fram klippmaskinen snarast för han blir så himlans svettig ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback