Miro - 24 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 24 November 2011 kl. 21:15 i Ridpass - Miro
Promenerade honom 20 minuter för hand för att undvika träningsverk från dagens träning, så vi gick i ett friskt tempo så han fick trampa igenom ordentligt. Gick bara runt anläggningen, runt alltihopa och även bort till verkstaden och tillbaka. Märks att Miro fått mycket större förtroende för mig som ledare, jag behöver inte längre dra med honom för att han ska gå framåt när vi lämnar "det vanliga". Idag gick vi i kolsvart mörker, man såg knappt vart man gick på vissa ställen men han var verkligen superduktig!

Vi avslutade med lite miljöträning. Utanför domartornet har vi en träpall (en rektangulär sak som är någon dm hög och sedan är det plankor som sitter tätt), den är väldigt läskig enligt Miro. Han är dock lite rolig, han tycker den är läskig men han kan stå och äta gräs precis brevid. Idag nosade vi först på den, sedan fick han gå upp en bit i taget med framhovarna och massor av beröm. Avslutade med att alla fyra ben stod på den, nog var det läskigt men han stod still utan att flyga av! Duktig ponny. :)

När vi kom in igen var det stretching av bakben som gällde. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback