Jumanji - 23 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 23 November 2011 kl. 21:45 i Ridpass - Jumanji
Red honom efter Miro, han känns så mycket större (dock mycket tunnare) än Miro och de rör sig så olika, Miro hat ju mycket mer tryck och kvickhet i sitt rörelsemönster. Tur man vänjer sig.

Det gick bra i alla fall, man kan ju inte begära allt för mycket andra gången man sitter på en ny häst som dessutom fått flyttat 40 mil upp i landet. Red bara lite basic lösgörande på honom, böjde igenom sidorna i skritt och trav. I galoppen var jag ganska kravlös, bara få fram honom till handen utan att han blir för stark. Gjorde även några galoppombyten, hehe. På slutet kom han igenom bra tycker jag. :)

Ska även skriva ihop en liten plan för honom, som jag gjorde för Miro. Ska även försöka klippa ihop lite klipp från provridningen. :)

Kommentarer
Kommentar av: jeffä

Halloj.

Hur har din dag varit?



Fina hästar. Ställ gärna en fråga i frågestunden på bloggen!:)

2011-11-24 @ 20:25:12
Blogg: http://horsesinfocus.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback