Helios - 8 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 08 November 2011 kl. 20:32 i Ridpass - Andra hästar
Fick rida Helios även idag, vilket jag faktiskt hade hoppats på! Han var ganska lugn även idag och mjuk och fin, var väl lite små tjaffsig med huvudet till och från vissa stunder men annars var han fin! I vänstergaloppen tog det lång tid innan han kunde spänna av ordentligt, men när han väl gjorde det var han väldigt fin.

Vi jobbade på volter, lite minskade volter samt att rida tagen bakdel på volt, i skritt. Red även lite bakdelsvändningar och sedan galoppfattningar från skritt och avbrott från galopp till skritt. Helios vill ju gärna bli lite för kvick i sin galopp så fick verkligen jobba med magen för att få honom dit jag ville. Men jag är nöjd med honom, han skötte sig bra tycker jag. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback