Helios - 22 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 22 November 2011 kl. 21:46 i Ridpass - Andra hästar
Hade hoppning med kontrollövning på dagens lektion, dagens polle blev Helios! Första gången jag hoppar honom, bortsett från när jag försökte för två år sedan men gav upp efter att vi kört race över några upphöjda block, jag blev helt enkelt för osäker.

Idag gick det mycket bättre, dels har han blivit lite äldre och dels har jag blivit mer erfaren. Han var lugn och mjuk redan på framridningen, började med att trava några varv innan vi red på en åttvolt med en bomserie på mitten. Galopperade sedan fram i båda varjen samt skuttade över blockhinder, det gick bra.

Hoppade sedan diverse småbanor, där fokusen låg på kontroll. Var tre blockhinder som man red över som i ett S ungefär, sedan la vi på en oxer och ett räcke på det. Helios var ganska lugn, det var bara första vänstersvängen som var lite strulig men det blev bättre och bättre. Annars gick det bra, lite svårt att få stopp på honom mellan hindren bara när man ska byta galopp tex.

Men jag är väldigt nöjd, trygg och säker. Bara att styra och hålla rätt tempo så hoppar han. Jag har helt enkelt hittat en till hopponny. :D

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback