Helios - 1 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 01 November 2011 kl. 21:35 i Ridpass - Andra hästar
Det blev Helios på lektionen idag. :) Gick så mycket bättre än sist jag red honom kan jag säga! Han var väldigt lugn och fin idag och ville gärna komma framåt och neråt istället för att bara knäppa av i en hög form. Började med att trava på volterna, med en liten "volt i volten" och han följde med ganska bra runt. Sedan började vi lite smått att vända lite i taget på bakdelen, i skritt.

Galopperade lite och då var det lite mer fart i honom kan jag säga. Men det gick ganska bra. Sedan fick vi rida på "lilla fyrkanten" med en vändning på bakdelen i varje hörn. Helios var lugn och fin, kunde slappna av och bara gjorde. Behövde typ bara tänka vändning så vände han. Var lite att korrigera sådär, men det löste vi snabbt. Trodde faktiskt inte att han skulle vara sådär avslappnad och fin som han var. Avslutade med att galoppera lite åt andra varvet och även nu var det fullfart, men det gick ganska bra ändå.

Sist men inte minst avtravning där han fortfarande var i sin långa och lite lägre form. Jättenöjd med dagens pass, verkligen. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback