Evita - 3 november 2011

Publicerat av Jennie Börs den 03 November 2011 kl. 16:11 i Ridpass - Evita
När vi travade fram var hon faktiskt lugn, behövde inte alls bromsa så mycket med magen. Men i galoppen var det andra takter, fullt ös! Efter galoppen var hon inte så lugn längre, drog iväg med mig i traven så jag fick styra in i staketet för att få stopp på henne (haha) och sen stuttsade hon runt. När hon lugnat ner sig lite travade vi lite bommar.

Sedan skuttade vi lite, började lite lågt och höjde upp lite i taget till det låg på 70cm. Evita sköter allt jättebra, jag behöver bara styra, bromsa och hålla i mig! Kom bra på hindret också, varken jättenära eller långt ifrån. Fick bromsa en hel del, bra träning för magmusklerna, det svåra är att det man måste ha precis lagom mycket av allt (mage, säte och skänkel) för annars bryter hon av. Hon vart ganska trött i alla fall, krutgumman! Är väldigt nöjd med henne i alla fall. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback