Ett stycke badad ponny

Publicerat av Jennie Börs den 12 November 2011 kl. 20:05 i Vardag
Idag tog vi med oss klippmaskinen upp till stallet. Startade den i stallet och alla hästar blev mer eller mindre upprörda, Evita var inte alls imponerad! Det var dock Miro som var den som skulle bli berörd, jag stod utanför hans box och körde den och han fnös åt den kan jag säga och gick runt lite i boxen. Sedan tog vi ut honom i gången och jag strök honom längs halsen (mothårs) med maskinen och han såg lite misstänksam ut men gjorde inget och var lugn och fin. Då startade jag den och drog ett lätt tag, fortfarande ingen reaktion. Så nu har han en liten remsa där pälsen är lite kortare, haha.

Vi konstaterade i alla fall att vi kan klippa honom imorgon utan att Torkel behöver fixa något lugnande. Därför fick han sig ett litet kvällsbad, herregud vad skillnad där är att bada en ponny med vinterpäls jämfört med sommarpäls! Nu är han i alla fall nybadad så imorgon förmiddag blir det klippning som gäller.

Vi har dragit ut så långt som möjligt med klippningen, för att slippa behöva klippa två gånger. Han har dessutom inte blivit så svettig förens de senaste två veckorna i och med att vi ridit så mycket ute. Men en vinter till i ridhus och med träningar med hans päls känns inte rätt mot honom, han blir galen för svetten kliar så värst! Dessutom är det inte så roligt med en genomsvettig ponny .. Den här vintern kommer även bli jobbigare än förra, i och med att han kommer tränas mycket hårdare.


Något i den här stilen blir det. Dock ska det vara lite finare linjer, vid huvudet fick jag verkligen inte till det på bilden!

Kommentarer
Kommentar av: Anonym

Varför klipper många av mannen bakom öronen på sin häst ?

2011-11-12 @ 21:39:56
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback