Säterbygdens Ridklubb: 15 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 15 Maj 2011 kl. 21:51 i Tävling
Vädret har väl kanske inte varit det bästa hela dagen, istadigt regn fram tills jag skulle börja rida fram till första klassen, gillas! Höll i sig fram tills jag höll på att rida fram till andra i alla fall, sen har det varit växlande efter det. Miro har skött bra, förutom att han slet sig när jag skulle gå tillbaka till stallet efter andra klassen klassen. Vi går där i godan ro och helt plötsligt reser han sig, backar, vänder och galopperar tillbaka mot banan. Han tyckte han var jätteflashig när han sprang där mellan hagarna och banan, jag var dock inte lika imponerad.

LC:2
Framridning: Han kändes ganska fin, skrittade ganska mycket eftersom det kändes bra. Red enbart nere på lilla banan, jag var ganska ensam om att vilja rida där nere tror jag. (a) De flesta kom ner alldeles innan de skulle starta, haha. Lite spänd i början men det släppte ganska fort.

På banan: Han blev spänd och kommer därför inte till ro, går och trycker hit och dit och ja. Det enda jag kan göra är att försöka få honom att slappna av samtidigt som han ska dit jag vill. I galoppen blev det nått avbrott på ett ställe och sådär. Känslan var inte alls bra, men kan man förvänta sig att det ska kännas bra när hästen spänner sig som attan, haha. 51,07% blev det, och tro det eller ej, 3p till och jag hade haft en andra placering faktiskt. Fast även om jag fått det hade ju känslan varit usel .. :p

LB:1
Framridning: Han var jättefin! Lugn, avspänd och väldigt samarbetsvillig. Verkligen en bra känsla, han gick fram och hade verkligen det där suget på bettet. Valde därför att skritta när den innan mig började rida programmet, dock blev det inte så bra. Han blev rädd för ingenting och sen var allt förstört, han dansade runt lite där och usch.  Försökte lite snabbt hitta tillbaka, men nej.

På banan: Även här var han spänd, blev lite mer avslappnad vart efter men ingen bra känsla. Tappar bjudningen lite och går emot och trycker. Även här, det är bara att sitta och göra det bästa av situationen, le och vinka! Men fick i alla fall en del sexor igenom programmet, sen kommer det lite treor och fyror också .. Procenten blev 54,48%, samma som vi fick på debuten i höstas. Men vet ni var skillnaden är? Nu är det jag som bestämmer!

Nog är det lite tråkigt att vi inte får till det på banan, men det kommer väl förhoppningsvis det också. Han är inte lätt, så är det helt enkelt. Men det är lite kul när det kommer fram okända människor och talar om för mig hur fina han är, då blir jag bara så stolt. För fin, det är han!

Bilder kommer, jag måste bara gå igenom och redigera ..

Kommentarer
Kommentar av: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

Det kommer! Musse är precis likadan, speciellt på utomhustävlingar. Då är han spänd och vill hellre kolla på omgivningen än att lyssna på mig och gå rätt...



Med mer rutin så kommer det!

2011-05-16 @ 10:58:06
Blogg: http://linnforsstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback