Hedemorabygdens Ridklubb: 22 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 22 Maj 2011 kl. 21:09 i Tävling
Evita har skött sig bra, lite tråkigt att stå i transporten när den stå still bara. ;) Blev en kort tävlingsdag, haha. Var uppe där till strax innan nio och då var vi först till sekitariatet och fixade, lastade ur hästen och fixade lite med henne och sen sadla och rida fram. Rida programmet och sen tittade vi på prisutdelningen och åkte hem.

LC:2
Framridning: Hon var jättepigg och positiv, sprang på som satan, haha! Skönt att hon är så, då finns det någonting att plocka av i alla fall. Hon började släppa efter relativt fort också i traven. Men det är klurigt, hon är jättefin och sådär sen när hon går upp ur formen försvinner all kontakt med munnen och då är det jättesvårt. Egentligen är det kanske inte det, men det är svårt att göra det lite diskret och är man mitt i programmet kan jag ju inte göra det "vanliga racet" heller. Men jag är nöjd med henne där inne i alla fall. :)

På banan: Att slappna av här var inte det lättaste, haha. Hon funderade vem som gömt hindren tror jag .. Hon sprang på och såg glad ut mest. Trycker lite hit och dit och vill inte riktigt ställa sig men jag är nöjd, vad har jag att begära? Evita är inte den där dressyrponnyn som går som en klocka genom ett dressyrprogram! Lyckades få en 7a, på den fria skritten. Som vanligt, så fort Evita får lång tygel blir hon avslappnad och nöjd. ;) Annars sprang hon på i en hiskande fart som jag försökte omvandla till energi men nej, det tyckte inte Evita. Slutade på 47,85% och en sista plats, men jag är nöjd. Mitt mål var 45% och det fixade vi.

Bilder kommer!

Kommentarer
Kommentar av: ylva

kul att det gick bra! <3



kom ihåg att aldrig lämna henne i transporten .. eftersom att hon hoppar ut såfort hon får chansen .. :))

2011-05-23 @ 22:03:13
Blogg: http://ylvafalkestrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback