Morgondagens planer/mål

Publicerat av Jennie Börs den 14 Maj 2011 kl. 22:35 i Allt & inget
Har lagt upp en strategi inför morgondagen för att allt ska bli så bra som möjligt. Till första klassen ska jag rida fram ca 45 min, det brukar vara lagomt. Börjar med att trava fram i ridhuset och sedan ska jag ner till lilla banan så fort det bara går, haha! Jag känner mig fortfarande jätteosäker i ridhuset sedan skadan, går ganska bra att vara i övre delen i ridhuset men nej, Jennie gillar utomhus. En annan anledning är att han ska känna atmosvären bättre, höra alla ljud utifrån och vänja sig med det.

Fokusen kommer ligga på att få honom avspänd, lösgjord, lydig och ha högerbak på sin plats. Själv ska jag tänka på att vara lugn och stabil och sitta mittöver hästen. Inne på banan är målet att få känslan av ett lite bättre flyt jämfört med Insjön.

Till andra klassen kommer jag kunna gå ner på lilla banan på en gång, så då rider jag bara där nere och känner efter vad jag behöver göra. Kanske finns vissa brister som behöver rättas till från första klassen och så vidare.


Vi kanske inte är bäst, men snyggast ponny har jag nog allt. ;) *notera att imorgon ska vi ha rosa strasstigbyglar också*

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback