Miro - 5 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 05 Maj 2011 kl. 20:49 i Ridpass - Miro
Ibland är han verkligen jäkligt billig .. Hade tänkt rida igenom honom ordentlig och sedan rida igenom LC:1an inför lördagen, men min plan sprack. Han var fin i skritten, flyttade ganska bra för båda skänklarna (blir dock lite för snabb i åt höger, som vanlig) och sådär. Började trava och redan då började han. Hade ett spö i handen, ett kort, kort hoppspö men det släppte jag fort. Det gick inte. Han var mer högt än lågt!

Han spännde av lite bättre och behöll i alla fall energin efter det, men att få in högerbak fanns inte på hans planet. Kändes som jag red i år utan att någonting hände .. Det enda positiva var att galoppfattningarna satt perfekt! När jag ridit runt på ett fyrkantsspår som inte gick längs stakete i ungefär två miljader år i både skritt, trav och galopp tog jag mig an programmet. Red till första galoppfattningen, där gav jag upp. Han sköt ut högerbogen i vänstervarvet och vägrade sätta under sig högerbak. Gick emot handen men skänkeln svarade han för i alla fall ..

Då fick jag nog. Stod stilla i säker 5 minuter eller nått och sen fortsatte jag. Gick lite bättre, fick en bättre känsla i alla fall. Han fick med sig högerbak med en ärlig bjudning och kunde gå rakt. Hade önskat att han bar sig lite mer själv, han blev lite hängande i hande till och från. Stort plus kan han få till högergaloppen, den vart bäst!

Ibland tvivlar jag på att han är en valack .. Kanske dax att skriva en ansökan? Undra om den hinner komma fram tills på lördag i så fall. Men en dag kommer jag få betalt för allt detta slit. En dag kommer allting falla på plats, det är jag säker på. Bara att kämpa vidare!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback