Evita - 31 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 31 Maj 2011 kl. 22:02 i Ridpass - Evita

Vi fick rida fram fritt i ridhuset och det gick ganska bra, hon kändes framåt och positiv på ett bra sätt. Hon går bra framåt, men blir ändå inte för på. Gick sedan ut och hoppade fram lite, det var väääldigt kvaft ute! Det gick bra, förutom att hon ville dra sig till höger mot räcket men korrigerade en gång sen blev det bättre.

Hoppade sedan en liten bana, den gick till så oxer, linje (oxer in, 5 galoppsprång, räcke ut), räcke, kombination (oxer in, ett galoppsprång, räcke ut). Första gången låg hindern på runt 50cm tror jag. Kom konstigt på linjen + att det blev vinhligt så sprången blev lite konstiga, men det är bara att följa med. Red banan en gång till när den var upphöjd till kanske 60cm. Även här blev det lite konstigt in på linjen. Red om linjen två gånger efter det, och då fick jag till det lite bättre.

Tur hon är snäll och hoppar, för jag sitter verkligen bara mest och följer med. Jag har ingen känsla alls. Det enda jag kan avgöra är hur bra/dåligt tempot är ungefär, hindren kommer lixom som de kommer. Ramar in och håller i manen, typ. De språng som kändes bäst idag var de i kombinationen, det kändes bra. Jag är nämligen inget fan av sånna, helst ska det vara ett hinder i taget eller möjligen en kontrollövning utan transportsträckor för då hinner man tänka på för mycket annat!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback