Evita - 3 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 03 Maj 2011 kl. 20:28 i Ridpass - Evita
Dressyrlektion idag och hon var jätteduktig! Vi gjorde väl lite saker över hennes nivå, men hon löste det riktigt bra tycker jag när hon väl fattade. Jag menar, vi red öppna ner mot spegeln på ena långsidan i trav och på den red vi först öppna i skritt för att sedan rida en sluta på en diagonal mot kortsidan.

Givetvis red jag bogen in istället för öppna, bara hitta spåren och att hon bjuder framåt. Den där slutan på diagonalen tog det en lång tid innan hon förstod vad hon ens skulle göra. Blev liite för mycket för henne .. Men när hon började fatta blev det mycket bättre! Duktiga stumpan, hon kändes verkligen jättefin!

Nu vill jag ut och tävla dressyr på henne och när hon är sådär fin vill man aldrig sluta rida. Red i hennes nya sadel också, älskar den! Jag får inte sånna där tydliga ankfötter i den heller. ;)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback