Evita - 17 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 17 Maj 2011 kl. 22:29 i Ridpass - Evita
Red henne på lektion idag, vi skulle egentligen ha hoppat men det blev ändrat till dressyr. Det gjorde mig ingenting, lite mer trimning inför helgen betyder ju det. Temat var tempoväxlingar och förvänd galopp. Han var välidgt postiv från början, inte alls stretig och sådär. Hon travade glatt på i ett friskt tempo utan att försöka trycka emot åt alla håll.

Galoppfattningarna blev superbra idag, hon svarade direkt på signalen och fattningarna i sig var också bra. Vi skulle fatta galopp från skritt, galoppera ca 5 språng och sedan ner i skritt igen i början, fattningarna gick bra men avbrotten var lite klurigare. Hon blev stark och att sakta av till skritt var onödigt enligt henne. Vi började med den förvända galoppen i vänster varv, skrittade ena långsidan med ökning och sedan fatta galopp från skritt på kortsidan och in på en liten båge och sakta av på andra långsidan. Hon var jätteduktig i galopparbetet!

Gjorde samma sak i höger varvet, men då travade vi på långsidan och gjorde övergångarna trav-galopp och galopp-trav. Ökningen på långsidan låg kvar, men jag jobbade lite mer med bogen in där för att få in henne lite bättre i ramen. Även här fungerade galopparbetet bra. :)

Duktig tjej som skött sig superbra, när vi travade av ville hon gärna bli snabb men när hon fick in takten var hon fin. Hamnade hela tiden i något mellanläge också, vi var 7st och då är det svårt att få plats ..

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback