Evita - 16 maj 2011

Publicerat av Jennie Börs den 16 Maj 2011 kl. 22:26 i Ridpass - Evita
Dressyr på banan, som förövrigt var blöt och trevlig! Vi galopperade lite extra i vattenpölarna också eftersom Evita själv tyckte det var väldigt onödigt att blöta ner tassarna så mycket .. Kan väl säga att hon börjat brunsta idag också, Miro är supersnygg! När vi skulle gå ut ur stallet ställer hon sig mitt i gången och börjar, suck.

Men hon var finis idag! Galopperade fram i ett friskt tempo och gudars så hon frustade! I högergaloppen kändes hon väldigt fin. Hon var positiv till allt arbete, hade framåt bjudning som tusan och sög tag bra i bettet. Hon är så rolig att rida när hon verkligen vill sådär, vill göra rätt. Ber jag henne att gå i lite svag bogen in så bara accepterar hon och gör, utan att försöka slingra sig ur allt för mycket eller bryta av. Hon var kanske inte helt stadig och sådär, men hon hade viljan. Hon ville verkligen göra rätt, blev inte sur och arg för att det blev för jobbigt eller sådär. Accepterade och gjorde det jag bad om, duktiga flickan!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback