Vad tror du?

Publicerat av Jennie Börs den 07 Mars 2011 kl. 17:48 i Allt & inget

1. Jag tror att hästen är:
a: Lättriden
b: Svårriden
(glöm inte att nämna orsak)

2. Jag tror hästen är:
a: Seg
b: Normal
c: Pigg/Het

3. Jag tror hästen är:
a: Läromästare och kanske ridskoleponny
b: En ponny som dom flesta kan rida
c: Pigg och framåt men gör ingenting
d: Het och stark och kan hitta på bus

4. Jag tror hästen kan:
a: Bli en bra läromästare åt någon
b: Bli en elitponny i en diciplin
c: Bli en elitponny i flera dicipliner
d: Bli en fin ridskolehäst

5. Jag skulle:
a: Vilja ha hästen
b: inte vilja ha hästen
c: skulle tänka mig ha den om jag fick den

6. Jag tror:
a: Hästen skulle ha det bättre hos någon annan
b: Ägaren tar hand om sin häst mycket bra
c: Tar hand om sin häst men kan göra det bättre
d: Hade det minst lika bra hos förra ägaren

Vad tror du? Skriv gärna en om varje ponny. Skriv vad du tror och inte bara "för att vara snäll", i så fall är det ingen vits att du ens gör svarar. Vem vet, kanske lägger ut "de rätta svaren" när några stycken svarat. Vi får se!





Kommentarer
Kommentar av: Martina

Miro:

1. Lättriden - Han ser väldigt fin ut i grundridningen och är kanske inte så svår att lära sig rida!? Kan dock tänka mig att han var svår innan du hade ridit till honom så fint!? :)

2. Normal - Tror att det kan vara lite olika beroende på vilket humör han är på som med de flesta hästar, men att han är relativt bra på att lyssna och ta tillbaka, samma sak om han är seg så är det relativt lätt att trycka fram honom!?

3. En ponny som de flesta kan rida - Även om ngn som inte är så duktig skulle sitta på honom så tror jag han är ganska snäll!?

4. Bli en bra läromästare åt någon - Han verkar vara en jätte bra ponny att tex. lära sig tävla på, och utvecklas med över huvud taget!?

5. Skulle tänka mig att ha den om jag fick den

6. ägaren tar hand om sin häst mycket bra



Evita vet jag typ inget om så gjorde bara vad jag tror om Miro ;)

2011-03-07 @ 19:09:14
Blogg: http://epril.blogg.se/
Kommentar av: Linda

Miro!

Jag tror att hästen är:

a: Lättriden till en viss del, verkar inte vara någon problemhäst eller några problem att rida.



2. Jag tror hästen är:

b: Normal, ibland seg ibland pigg som vilken häst som helst!



3. Jag tror hästen är:

b: En ponny som dom flesta kan rida! Snäll och trevlig ponny!



4. Jag tror hästen kan:

a: Bli en bra läromästare åt någon.



5. Jag skulle:

c: skulle tänka mig ha den om jag fick den



6. Jag tror:

b: Ägaren tar hand om sin häst mycket bra!



Evita

1. Jag tror att hästen är:

a: Lättriden, snäll trevlig framåt häst verkar det vara!



2. Jag tror hästen är:

b: Normal, men mer åt pigga en sega hållet.



3. Jag tror hästen är:

c: Pigg och framåt men gör ingenting, ser ut att ha lite krut i sig men väldigt snäll.



4. Jag tror hästen kan:

a: Bli en bra läromästare åt någon



5. Jag skulle:

c: skulle tänka mig ha den om jag fick den



6. Jag tror:

b: Ägaren tar hand om sin häst mycket bra

2011-03-08 @ 13:02:47
Kommentar av: Sandra

Miro:



1) Både och, han är nog en häst, som man måste lära känna, så blir det SUPER!

2) Normal- men kanske seg ibland, ibland het.

3)En ponny som dom flesta kan rida- men kan hitta på lite bus ibland.

4) Bli en bra läromästare åt någon

5) Inte vilja ha hästen - jag vet att du älskar honom, och du ska ha honom!

6)Ägaren tar hand om sin häst mycket bra

2011-03-08 @ 15:28:40
Kommentar av: Sandra

1)Lättriden

2)Pigg/Het - hon ser pigg ut, men inte het

3)En ponny som dom flesta kan rida

4)Bli en bra läromästare åt någon

5)skulle tänka mig ha den om jag fick den - den var svår

6)Ägaren tar hand om sin häst mycket bra

2011-03-08 @ 20:54:10
Kommentar av: Felicia - Stall Viggeby

Hinner inte svara på båda nu, men tar Evita imorgon! :D



Miro



1) Lättriden fast ändå att han kräver sin ryttare för att det ska bli super!

2) Normal, men lite åt seg hållet ibland.

3)En ponny som dom flesta kan rida, är snäll när han vet att han måste men kan busa lite med mer erfarna ryttare :p

4) Bli en bra läromästare åt någon.

5) C, skulle kunna tänka mig att ha honom om jag fick honom, men dock är han för liten och sen hör han hemma hos dig! :)

6)Ägaren tar hand om sin häst mycket bra :)

2011-03-08 @ 21:59:31
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/
Kommentar av: Felicia

Miro :D

1. a + b, han var ju inte så att han gav allting gratis men han var ändå inte så att man fick vara glad om han böjde på nacken i 2 sekunder ^^

2. b/a något där i mellan tyckte jag (a)

3. a, värkligen en läromästare men absolut INGEN ridskoleponny ^^

4. a :)

5. c, vet inte vad jag skulle göra av skrutten dock xD

6. b, han kan inte få det bättre! :D



Evita :D

1. b, hon ser svårriden ut eftersom hon verkar inte ge någon ting gratis och man måste rida MASSOR för att få henne gå rätt ^^

2. Hoppning, C! Dressyr, b/a

3. c

4. a

5. c, hon är så söt så jag kan ha henne och titta på henne (Y)

6. b :)



Min uppfattning om Miro är i alla fall det jag tyckte när jag red han :P

2011-03-09 @ 08:21:23
Blogg: http://aboutfeliciah.blogg.se/
Kommentar av: Stall Viggeby - Felicia

Så, nu kommer Evita! :)



1) Lättriden för den som bara vill åka med, men svårare för den som kräver något av henne.

2) Normal, mot piggare hållet!

3)Pigg och framåt men gör inga bus :)

4) Bli en bra läromästare åt någon.

5) C, men även här för stor :p

6)Ägaren tar hand om sin häst mycket bra :)

2011-03-09 @ 16:29:58
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/
Kommentar av: ylva

1. M:svårriden-så jädrans känslig och kvick!

E:om man inte kräver ngt är hon värdens lättaste , men annars är hon ju ett mega problem!♥



2. M: Normal E:Normal i ridhus pigg/het vid hoppning och uteritt ;)



3.oj skulle vilja mixtra ihop dom!

M: c/d pigg och frammåt ponny som an hitta på bus*

E: b/c dom flesta kan rida henne de är ju bara att bromsa ... hon är väldigt pigg och frammåt!!



4. M:a när kan coolat ner sig lite

E: meningen är väl att hon är en läromästare redan nu ? ;)



5.M: c helt klart!

E: och jag har ju turen- HON ÄR REDAN MIN!!!!! ♥♥



6.M: B :)

E: B(fodervärden)



Pussa massa extra på min lilla tjeeeej!

2011-03-10 @ 22:16:36
Blogg: http://ylvafalkestrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback