Sadeluppdatering

Publicerat av Jennie Börs den 18 Mars 2011 kl. 22:01 i Utrustning

Nu har alla sadlar fått sin "dom" eller vad man ska kalla det. Vi började med Evita, hennes sadel fick nog mest kritik av allihopa. Den åkte fram för hon inte hade några ryggmuskler och allt vad det nu var, hon ville inte ens stoppa om den typ för hon tyckte att vi skulle ha en större sadel. Vi får väl se vad det blir för sadel för hennes del. Vi provade även lägga på Miros sadel och det gillade hon ännu mindre, eftersom det är ännu lite mindre. 16" är för litet enligt henne för mig och Johanna, det kan vi konstatera.


Evitas sadel

Sedan var det Miros tur, han var skapligt trött på allt redan innan eftersom han fått väntat medan hon fixade med Evita. Hans hoppsadel låg bäst av alla tror jag! Och den har jag inte hört mycket positivt från andra om man säger så, dock sa hon att vi måste skaffa en större eftersom den trycker honom i ryggen om man sätter sig i den (och det vet jag ju, vi har ju ridit med den uppallad bak för att han känner obehag annars. Älskade, älskade hoppsadel .. Johanna fick provrida några av hennes sadlar, var bla Globus och Albion. Hon ville fundera lite till, så vi får väl se. Hur som helst ska vi försöka hitta en begagnad sadel, som passar bra. Miros rygg är verkligen inte rolig, kort, bred och noll manke! Hon sa i alla fall att han var fin i ryggen annars.


Miros dressyrsadel

Miros dressyrsadel fick följa med henne för operation i alla fall, positivt. Skulle hon vilja skilja den från mig också vet jag inte vad jag skulle gjort .. Den är galet skön den också! Man måste bara lära sig att den är väääldigt bred! Hon skulle fixa om den så att den ligger ännu bättre, + att vi antagligen ska lägga en glidpadd under (ingen vanlig gelpad, utan det är som en rektangulär svart gummiaktig sak med hål i .. Och de lukatar supergott!). Hon satte även på en "supergjord" på den, dock kostar de nästan 2.000! Men de ska göra så att sadeln glider mindre och även att de ska slappna av, sa hon. Inget hon sa att vi borde ha i alla fall, lite dyrt för en sadelgjord om ni frågar mig.


Miros hoppsadel (Inte direkt världens snyggaste, men ack så skön!) Fin handställning, den där handen är i alla fall boorta nu! Snyggt att jag har massor av grus på chapsen efter min avramling också. ;)

Grattis till er som orkade läsa .. hah. :)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback