Hjälmfunderingar

Publicerat av Jennie Börs den 11 Mars 2011 kl. 23:11 i Utrustning

Minns ni att jag för någon månad sedan nämde att jag borde skaffa en ny hjälm att ha till vardags, eftersom den jag har nu skramlar när man ruskar på den? Nu tror jag att jag vet vad jag vill ha för något, eller, det står mellan två olika. Båda två är från Lamicell och i plast. Verkar verkligen skönt att ha en plasthjälm på sommaren i hettan, blir ju inte instängt så samma sätt som en vanlig hjälm! Helst skulle jag vilja ha en Charles Owen Wellington (helst JW modellen), men känns som att det är lite mycket pengar. Dock är det erbjudande på Cheval nu, men fortfarande lite dyrt. Och då kommer samma problem i alla fall, den vill jag inte rida med i skogen eller jämt till vardags. Men någon av de här funderar jag på:


Lamicell Transformer, i så fall står det mellan den svart/grå eller den svarta. (Rosa skulle givetvis vara snyggast, men man blir väldigt låst till rosa då ..)


Lamicell Master, isåfall den svarta med silver. Tycker nog själv att den här är snyggare, något dyrare men det är det värt i så fall. Ska nog prova en sån här nästa gång jag ska till Aubiose!

Det här är något jag ska lägga presentpengarna på, för jag behöver en hjälm. Usch, mina pengar bara försvinner så fort jag får nya ..


Kommentarer
Kommentar av: Michelle

Sv: Ja absolut! Härligaste rasen på sitt sätt, oftast lugna, snälla och charmiga haha :)



Lamicell master hjälmen var snyggast enligt min åsikt :)

2011-03-12 @ 08:40:54
Blogg: http://dressyrgalningen.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback