Evita - 26 mars 2011

Publicerat av Jennie Börs den 26 Mars 2011 kl. 21:29 i Ridpass - Evita

Red i ridhuset nu på kvällen innan fodringen. Gjorde saker som hon tycker är jobbigt (men väldigt nyttigt!) för att jag ville ha igenom henne bra i traven. Några bogen in på långsidan i båda varven i början, det enda jag gör är att jag sätter mig för bogen in, lägger på innerskänkel, ställer och kräver att hon ska vara något engagerad med bakbenen. Hon ska mest bara tänka lite bogen in så hon får med sig bakbenen och det fungerar jättebra, för så fort man rätar ut henne blir hon jättefin i några steg sen tappar hon lite igen..

Red även skänkelvikning på volt. Inte alls mycket galopparbete, men fick igenom henne ganska bra i höger. Avslutade med att trava låååång och låååg och hon jobbade verkligen igenom HELA ryggen och frustade som en galning, fina flickan. ♥ Red på samma sätt som jag red Zanzibar förra vintern för att han skulle bygga upp bättre ryggmuskler, och det ska vi verkligen göra fler gånger. :)


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback