Miro - 15 juni 2011

Publicerat av Jennie Börs den 15 Juni 2011 kl. 22:05 i Ridpass - Miro
Red lite dressyr idag och nu fick jag ihop det! Bort med alla negativa tankar och koncentration på det jag gjorde blev susen. Började med att rida halter, där emellan skulle det vara mellanskritt och inget annat, punkt. I halten skulle han stå still och vara eftergiven. Red sedan övergångar, trav-skritt, skritt-trav. Red även lite böjda spår och kände igenom att allt hängde med. Varierade traven lite, ibland samla ihop lite mer och sedan vanlig arbetstrav. Avslutade med att galoppera lite granna, fungerade bra det också.

Innan jag började trava av red jag igenom lite passager som redan fanns på ridbanan, tex mellan staketet och hinderstöd, mellan hinderstöd och mellan hinderstöd/pall och på andra sidan låg det en bom. Miro tycker nämligen att det kan vara lite äckligt, speciellt när det är trångt. Det gick bra, men den sistnämnda passagen var riktigt äcklig, haha. ;) Han är så söt när han travar och bara spänner sig och går och verkligen blänger på bommen på backen eller kaffekoppen som stod på solen.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback