KM hoppning: 19 juni 2011

Publicerat av Jennie Börs den 19 Juni 2011 kl. 20:09 i Tävling
(Johanna har tävlat Evita, men hon skriver ett eget inlägg om det!)
60cm CR
Framridning: Han var ju redan igång, så gick in i ridhuset och galopperade lite i båda varven, red bara på framåt för att få igång honom. Han var jättepigg faktiskt och fin, kom lixom ihop ganska bra och så. Gick sedan ner på framhoppningen och där skrittade jag lite, sedan hoppade jag räcket en gång. Red först lite för mycket "dressyrigt" men Malin var på mig så så släppte jag det. Hoppade ett språng på oxern också, han hoppade av lite stort men det gjorde inget med tanke på att galoppen var så bra. Skrittade lite till och tog oxern en gång till, men kom i lite undertempo så de blev konstigt. Tog om det och det blev bra! På framhoppningen kändes han inte lika igång, men det var både trångt och tugnt.

På banan: Jag är så nöjd så! Han var bra framme och svarade, hoppar av sig själv och jag behöver bara styra och gasa. Tycker jag fick ett bra flyt och sådär. Dock gjorde jag en miss på näst sista hindret, tog väl en förhållning för mycket så att han tog översta bommen med bakbenen. Men det gör inget, vi var ju bara med för skoj skull. :)






Bilderna är ganska mycket beskärda.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback