Jag är så glad över mitt beslut

Publicerat av Jennie Börs den 14 Juni 2011 kl. 22:36 i Vardag

Jag hade tvärt bestämt mig för att skita i avslutningen idag, Johanna skulle få rida istället för mig och jag skulle bara gå upp och titta på. Motivationen fanns ändå inte där, och det blev ju ändå inte som jag tänkt mig. Men av någon anledning bestämde jag mig för att nu ska jag ta och göra det här, och så blev det!

Valde att ta en ridskoleponny dock, för det första vill jag inte rida Evita efter allt och för det andra hostade hon väldigt mycket igår, stackarn. Jag fick rida Harely. Han är raka motsatsen mot vad jag är van med, lite "loj" och "klumpig" (missförstå mig rätt, han är inte klumpig, men han är inte så lätt som Miro). Hans takt är rena motsatsen mot Miros och därför är det svårt att få någon vidare känsla, men jag körde på i alla fall.

Vi började med att rida fram självständingt och sedan hoppade vi fram på ett räcke och en oxer. Hoppade sedan en liten bana, jag red dock fel väg. (a) Det skulle vara en bruten linje, men jag tog fel hinder, men det gick ju det också. Men jag tänkte "hur fan har hon tänkt att vi ska hinna räta ut här?!", svaret fick jag efteråt, jag skulle tagit oxern istället för räcket. Men jag är nöjd ändå, 60cm som på Evita känns högt kändes inte som någonting! Jag hade en känsla för när han skulle hoppa av och kunde se avstånden! Så härlig känsla.

Sedan fortsatte vi med lite lagtävlingar, vi var två ridgrupper mot varandra. Gren ett var hoppningen där vi fick ett helhetsbetyg som sedan lades ihop och de lag som lyckades bäst fick 1p. Nästa tävling var att var och en i lagen skulle rulla ut och sedan ihop en benlinda, mitt lag vann. Sedan var det att trä ett balsnöre genom allas tröjor, mitt lag vann. Sista tävlingen var att sätta ihop ett träns på snabbast tid och även här vann mitt lag. Vi vann även hoppningen, så 4-0 till min ridgrupp, haha!

Nu till en ganska stor sak! Jag ska faktiskt vara med på KM i hoppning, eller ja, jag ska rida CRen innan KM-klassen. :) 60cm på Harley blir det, det ska faktiskt bli lite skoj. :)


Såhär såg det ut när jag och Harley hoppade på en kurs för två år sedan. :)


Kommentarer
Kommentar av: Maja Gärdström

Vad roligt! :D

2011-06-15 @ 16:24:26
Kommentar av: Felicia - Stall Viggeby

Vad roligt :D Har för mig att du är lite hopprädd? Är själv det, men vet hur kul det är när allt väl funkar :D

2011-06-15 @ 17:14:07
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback