Det rullar på nu in i det sista

Publicerat av Jennie Börs den 08 Juni 2011 kl. 22:13 i Vardag
Herre gud vad tiden går fort alltså .. snart är det slut på skolan! Egentligen hade jag tänkt vara hemma idag eftersom ingen av mina kompisar skulle till skolan men fick sms av Louise vid typ kvart-tjugo över åtta och hon frågade om jag skulle komma så då var jag snabbt uppe och cyklade dit i alla fall. :)

Vi var och spelade minigolf enligt våra egna regler i typ 30 minuter, sen ville vi inget mer. Vi sa till lärarna att vi gick och kollade på volleyboll turneringen istället, men sanningen var att vi gick hem till Frida. Hoppade lite med hennes kanin och sen var jag även lite med Klara innan det var dax att gå och äta på skolan.

Sen hade vi stadsorientering, sååå kul .. inte. Vi fick små ledtrådar om vart vi skulle gå, i en stod det t.ex. typ något i stilen med (så nu kommer någonting som har med hästar att göra) "Hästkrafter finns inte bara i en bil, på det här stället finns det i lite mera stil", då var nästa stopp vid ridklubben. Gick huller om buller, allmänt tråkigt och jobbigt i den otroliga hettan.

Vi fick i alla fall lite fika när vi var färdiga och efter det var vi på en kort information angående sommarjobben. Fick vänta på bussen i 1h och 10min sen för att komma ut till Skäve, mindre kul. Där ute hämtade vi ris och två granar till vår traktorvagn som vi ska ha på avslutningen, åkte till pizzerian och käkade (5st på ett litet epa-flak är inga problem!) och tillbaka igenom och fixa lite skyltar. Imorgon ska riset och skyltarna upp, men vet inte om jag ska ut och fixa det. Vet inte om tiden räcker till nämligen.

När jag kom tillbaka till Säter gick jag direkt till stallet, började med att ta upp Zanzibar till Näs. Han hade vääldigt brottom och drog på som bara den. Lite mycket energi nu när han inte får ridas, antagligen. Sedan mockade jag åt Miro och Evita. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback