Det där med namn

Publicerat av Jennie Börs den 06 Juni 2011 kl. 22:15 i Allt & inget
Ni bloggläsare som svarade är lite bättre på att tyda mitt efternamn än de på tävling gör. Det uttalas precis som ni sa, "Bösch", precis som ordet som betyder samma sak som plånbok.

På tävling heter jag oftast "Bjöch" av någon anledning, med långt "ö" och kortare "ch". Vart det får "j" ifrån vet jag faktiskt inte, liite konstigt i alla fall. Men man vänjer sig, hette så redan på den tiden när jag tävlade friidrott. Sen är det ju så att min förnamn inte heller alltid uttalas rätt, det är många som säger Jenny istället för Jennie. Men jag lyssnar lika bra på båda eftersom jag kallats för fel av många sedan jag var liten. Och jag umgås ju med några Jennysar och om någon typ ropar på dem är det inte helt ovanligt att jag själv svarar.


Kommentarer
Kommentar av: Felicia - Stall Viggeby

sv: Wie :D haha, det hade vart kul! Dock är vi stördare än vad ni tror kanske? eller kanske inte... x)

2011-06-07 @ 07:32:03
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback