Utvärdering: Showmaster Fun ponnyscharbak

Publicerat av Jennie Börs den 14 Januari 2011 kl. 14:56 i Utrustning



I somras när jag var hos min kära vän Felicia åkte vi in till Hööks för shopping en dag, narturligtvis fick jag med mig lite grejor hem därifrån! Ett av köpen var ett rosa allroundschabrak från Showmaster Fun kollektionen, någonting jag tittat och drömt om vääldigt länge, haha. Om man säger såhär, jag har varit kär i det från första gången jag såg det och så tänkte jag: "När jag få en egen ponny SKA jag ha ett!", om jag ska vara ärlig har jag varit nära att köpa ett till Blacky, men har dock kommit fram till att det var liite onödigt.

Produktbeskrivning:
Quiltad bomull, broderat med motiv av Lena Furberg bak på ena sidan. Trefärgad passpoal och kantband i kontrastfärg. Tvätt 40º.
Pris: 179:-

Kan börja med att säga att schabraket är väldigt stort i storleken, lika stort som ett fullschabrak. Det är ju både på gott och ont, bra för de som har en större ponny och 17" sadel och dåligt för de med shettis då schabraket täcker nästan hela ryggen på de små.


Det passade ganska bra på Gerdas sadel, lite kort om man ska vara petig eftersom det var precis på längden.


Schabraket var fint i både tyget och färgen när jag köpte det, fägen var klar och tyget var stabilt. Efter en tvätt i maskinen var schabraket dassigt och gråaktiskt i färgen och tyget vart mer "mjukt och sladdrigt". Det rynkar gärna ihop sig lite på sidorna när man rider med, efter tvätt.


Betygen blir 3 av 5 New Forestponnyer, hiss på att det är väldigt sött, fina färger (i alla fall innan tvätt), bra passform (bortsett från att det kan skrynkla ihop) och för att priset är ganska bra för vad det är värt. Diss på att det blir fult i tvätten.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback