Miros annons

Publicerat av Jennie Börs den 20 Januari 2011 kl. 16:00 i Allt & inget

Det var någon som frågade mig hur vi hittade Miro, om jag möjligtvis hade printat hans annons eller om jag hade annonsbilder kvar. Men det är nämligen såhär, vi hittade inte Miro på annons. Efter att ha provridit 6st ponnyer (där en var helt fantastiskt, dock hade hon växt över ponnymåttet ..) var det inte längre kul att sitta och titta på hästannons efter hästannons på hästnet, det kom lixom aldrig direkt in några nya. Istället satt vi in en hästannons på hästnet (men givetvis fortsatte vi leta vidare), vi hade funderat på det innan och Pernilla rekomenderade det också. Hon menade att kanske någon som gick runt där hemma med en ponny som de egentligen skulle sälja, men det blev aldrig av att lägga ut någon annons av olika skäl.

Såhär stod det i annonsen som vi la ut:
Våra två döttrar, 15 och 13 år, är nu mogna att skaffa sig sin första ponny efter 8 år på ridskolan. Vi söker en d-ponny som är 6-10 år. En välutbildad allroundponny inriktad mot dressyr, behöver bara kunna gå lättare klasser i hoppning. Gärna en trygg hopponny som taxerar själv och som ej är tittig på hinder. En ponny som är snäll att rida ut på, såväl i grupp som ensam och även snäll i all hantering som klippning, skoning, lastning.

Det hörde av sig en hel del personer, dock var det mest "oseriösa" svar som kom. Svaret om Miro var det som lät bäst, och han var även de enda av alla svar som vi faktiskt åkta och provred. Tur var väl det!

Mejlet:
Hej Micke, 
vi har en ponny, 10år, new forest, 143. Utbildad/Tävlad upp till LA hopp och utbildad LB/LA dressyr med mkt. kapacitet kvar inom dressyr. Stämmer in på din beskrivning i ALLT.
Innan vi skriver milslånga mail till varandra.... Priset för vår ponny är **.*** utan tillbehör och EJ prutbart.
Är du intresserad berättar jag gärna mer, skickar filmer, foton osv.

Vänliga hälsningar
Caroline






Och Miro blev det .. Världens bästa och finaste ponny! ♥ (Enligt mig i alla fall)

 


Kommentarer
Kommentar av: Felicia - Stall Viggeby

Ser verkligen inte ut som Miro på bilderna tycker jag, men fin då med! :D

2011-01-20 @ 16:52:17
Blogg: http://stallviggeby.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback